2014. február 15., szombat

Csalamádé






Hozzávalók:

•2 fő káposzta
•2 kg uborka
•2 kg paradicsompaprika és zöldpaprika
•1 kg zöld paradicsom
•50 dkg hagyma
 10 dkg só
 30 dkg cukor
 3 dl 10 %-os ecet
 1 kávéskanál nátrium benzoát
•Szemes bors, mustármag, babér levél


A káposztát lesarvaljuk, az uborkát héjastól meggyaluljuk, a paprikákat, zöld paradicsomot és a hagymát vékony szeletekre vágjuk.

Nagy tálban összekeverjük a zöldségeket. Kimérjük a sót, cukrot, natrium benzoátot, rátőltjük az ecetet és kevergetjük amíg feloldodik a cukor és a só, ekkor rálocsoljuk a zöldségekre. Letakarva hagyjuk másnapig közben többször átforgatjuk.
Másnap üvegekbe rakjuk, minden üveg aljára teszünk, fél babérlevelet pár szem borsot, mustármagot és felöntjük a saját levével Nem kell víz annyi levet engednek a zöldségek hogy elég a feltöltéshez. Lezárjuk az üvegeket és mehet a kamrába.

18 megjegyzés:

  1. és még ,az hogy milyen ecet,mert itt 20% van írva fenn meg 10% ? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Elza!
      Pótoltam a receptben az ecet és a nátrium benzoát mennyiségét a téves megjegyzést eltávolítottam, hogy ne legyen zavaró:)

      Törlés
    2. Kedves Rozi!
      Nagyon szépen köszönöm :)

      Törlés
    3. Nagyon szívesen, az észrevételeket külön köszönöm.

      Törlés
  2. hasznalhatok borkosavat a natrium benzoat helyett?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem ismerem a borkősavat, ezért nem tudok véleményt mondani.

      Törlés
  3. Válaszok
    1. Ha elolvasod a receptet, írja, hogy nem kell víz.

      Törlés
  4. Nekem ezzel a módszerrel tavaly megpuhult,nem tudom miért? Nincs olyan recepted amit lével kell felönteni,mint a többi savanyúságot?

    VálaszTörlés
  5. Tiszteletem!
    És nem kell dinsutolni se? Semmi csak mehet a kamrába és kész?

    VálaszTörlés
  6. Kedves Rozi!
    Ezt savanyító cserépedényben is lehet készíteni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nem próbáltam csak így a recept szerint, nem merek semmit mondani.

      Törlés
  7. Kérlek szépen mielöbb válaszolj mert megcsinálnám. Az ecet elég? Van aki ennyihez 6 dc ír. Köszi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én a receptben leírtak alapján szoktam készíteni, erre mondják, ízlések és pofonok, van aki a savanyút, más a kevésbé és van aki egyáltalán nem tesz ecetet.

      Törlés
  8. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...