2014. március 12., szerda

Lucskos káposzta



Hozzávalók:

60 dkg sertéshús

1 közepes fej édes káposzta

2 közepes krumpli

1 fej hagyma

2 gerezd fokhagyma

3 db közepes paradicsom

2 kanál liszt

Só, bors, fűszerpaprika

Kapor, csombor

Tejföl

Zsír vagy olaj

A hagymát apró kockákra vágva zsiradékon megdinszteljük, megszórjuk, pirospaprikával hozzátesszük a kockákra megvágott húst, párszor megkeverjük, amíg a hús kifehéredik, ekkor felöntjük vízzel. Ha felforrt a habját leszedjük, és lassú tűzön főzzük, amíg a hús félpuhára fő. Ekkor hozzátesszük a kis kockákra vágott káposztát, a lehámozott apróra vágott paradicsomot. Annyi forró vizet öntünk hozzá, hogy a káposztát ellepje. Hozzátesszük a megvágott csombort, kaprot, sót, borsot, kevés Erős Pistát. Lefödve, lassú tűzön  félpuhára főzzük. Ekkor hozzátesszük a kis kockára megvágott krumplit, fokhagymát és készre főzzük. A lisztből világos rántást készítünk és besűrítjük a levest.
Tejfölt kínálunk hozzá.

  

36 megjegyzés:

  1. Kár ,hogy fogalmad sincs egy Erdélyi lucskos káoszta elkészítéséhez Jobb lett volna más elfoglaltságot kerestél volna mert is nevetséges vagy !!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Isti, köszönöm a véleményed, mi így készítjük, így szoktuk meg. Leírnád hogy Ti hogyan készítitek, lehet kipróbálnám az általad készítettet, tudom, hogy ahány ház annyi szokás.

      Törlés
    2. Jaj és hadd említsem meg Neked, ha ennyire nevetséges az általam elkészített étel, jó lenne ha figyelnél a helyesírásra, mert az nagyobb hiba mint ok nélkül másokat kritizálni.

      Törlés
    3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    4. Bunkó vagy öregem!

      Törlés
    5. Kedves István! Anélkül, hogy "tábort" választanék, talán többet segített volna, ha leírod, hogyan is készül valójában!
      Éppen azt készítünk ma, kíváncsi lettem volna valami jó hagyományos receptre 😀
      A hozzászólásod alapján eddig csak annyit tudok, hogy amit készítek majd, az nem "Erdélyi lucskos káoszta" lesz 😕

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. Én is így készítem, nagyon finom !

    VálaszTörlés
  5. Kedves Rozi,mi is így készítjük Csíkszeredába,nem kell foglalkozni a butaságokkal.Amúgy én nagyon gyakran nézek be hozzád,mert nagyon kedvelem a receptjeidet.További minden jót, egészséget kívánok és kedvet a főzéshez!!Tisztelettel Éva.😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ahány ház, annyi szokás, valóban. De tanulni lehet egymástól jó recepteket és nem blamálni másokat, ha már a fb. lehetőséget biztosít. Én épp most készítem e recept szerint, mert mindig lehet újítani, és már finomnak igérkezik!

      Törlés
    2. Töbször elkészitettük nagyon finom csak ajánlani tudom .Tudom hogy sokféle képpen el lehet késziteni de mindenkinek az a jó ami izlik .

      Törlés
  6. Mi is így készítjük Kolozsváron. Nagymamámtól tanultam főzni. Tehát nagyon jó a recept,semmi baj vele!

    VálaszTörlés
  7. Ez a leves hibátlan, ezen nincs mit kritizálni!

    VálaszTörlés
  8. Szerintem nagyon jo ez a recept én is így készítem

    VálaszTörlés
  9. És egy kis ecet ami hiányzik

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az ecet ízlés dolga, én nem szoktam, a paradicsomtól elég savas nekem, viszont a férjem igen. Tálaláskor lehet ízesíteni, kinek hogy szája íze.

      Törlés
    2. Marosvásárhelyen is így készítjük ,pici ecettel !

      Törlés
    3. Mi is csak krumplit nem teszünk bele. Minden mást igen.

      Törlés
  10. Még Nagyváradon is így készítjük,ahogy Rozi írta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, mi is így készítjük Marosvásárhelyen és kevés ecetet, tejfölt adunk hozzá, de ez tényleg ízlés, szokás dolga!

      Törlés
  11. Jó a recept, annyiban térek el tőle hogy először meg főzöm a húst majdnem puhára.

    VálaszTörlés
  12. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  13. Nagyon jó recept.Én is igy készítem Kolozsváron.Az apróra vágott hagymát nem dinsztelem csak rászórom,paradicsomlével savanyítom és egészségügyi okokból nem rántást használok,hanem tejet lisztel simára keverem azzal sűrítem.

    VálaszTörlés
  14. En is Csiki vagyok mi is így szeretjuk!❤

    VálaszTörlés
  15. Én a debreceni nagymamámtól tanultam kislány koromban, pont így. Azóta is így
    készítjük, éppen most csináltam készre, imádjuk!

    VálaszTörlés
  16. Na Isti latod,inkabb ne is irtal volna,a recept pedig nagyon finom!!!

    VálaszTörlés
  17. Nagyon finom! Én is így szoktam elkészíteni.

    VálaszTörlés
  18. Biztos hogy nagyon finom! Én is ebbe a formába készítem. Egy pici fokhagymát, meg nagyon kevés kockára vágott krumplit. Amúgy Gratulálok a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, én is szoktam tenni, látszik is a képen de kifelejtettem a receptből, köszönöm, hogy írtad, fogom pótolni.

      Törlés
  19. Erdekes recept.Az erdelyi lucskosba nem hasznalunk se fokhagymat,se paradicsomot,se kaprot,se krumplit.A kapor/csombor combo-t nem ertem,a ketto vagja egymas izet,ugyanugy a hagyma a fokhagymaval,vagy ezt,vagy azt.A paradicsomle az meg megy bele.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Névtelen!
      Nem hiába a mondás, ahány ház annyi szokás, Te főzd ahogy szoktad, nekem így tetszik és így főzöm.Van mikor kihagyom a krumplit, a férjem hiányolja, úgyhogy inkább beleteszem. Nem értem a comb-t, hogy kell értelmezni? Sok ételbe teszek hagymát de egy két gerezd fokhagyma sem rontja el.
      Leírnád Te hogy készíted erdélyiesen, lehet kipróbálnám én is, de kérlek használd az ékezeteket, talán érthetőbb lesz.

      Törlés
  20. Nagyon finom az e recept alapján készült lucskos káposzta!!! Mi is így készítjük Szilágy megyében!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen a visszajelzést, nem is tudnám másként elképzelni.

      Törlés
  21. Mi is készítjük!Régeni születésű vagyok!jelenleg Salamason élek!,annyi hogy én teszek pici ecetet és pici cukrot!(nagymama mindig azt mondta ,amibe teszel ecetet abba jár egy csipet cukor!) nagyon finom ! köszönjük a receptet és minden jót kívánok!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...