2014. február 18., kedd

Sonkás papucs



Hozzávalók:
12 dkg margarin
1 evőkanál ecet
2 evőkanál víz
1 db tojás
Egy kevés só
1 csomag sütőpor
30 dkg finomliszt.

Töltelékhez:
1 db főtt tojás
20 dkg paraszt sonka (én üzleti sonkával készítettem)
1 db tojásfehérje.

A kenéshez:
1 tojássárgája, egy kevés tej.

A liszthez hozzákeverjük a sütőport, ezután a sót, a margarint, a tojást, az ecetet, a vizet, és sima tésztának gyúrunk. Hideg helyen 30 percig pihentetjük. Míg pihen, a sonkát, tojást apró kockákra vágjuk és összekeverjük a kissé felvert tojásfehérjével.

A tésztát fél cm vastagra nyújtjuk, és kb.5 cm átmérőjű korongokat, szaggatunk ki belőle Közepükre 1-1 kiskanálnyi tölteléket, teszünk, félbehajtjuk, a széleit megkenjük tojásfehérjével és lenyomkodjuk. Szebb lessz ha a széleit villával nyomjuk össze. A tetejét bekenjük egy kis tejjel elkevert tojássárgájával. Kiolajozott sütőlapra tesszük, és szép sárgára sütjük.

Ebből az adagból 10 cm-es koronggal vágva 15 db papucs lessz.

2 megjegyzés:

  1. Judit, Magyarország, Gyöngyös2022. október 11. 3:52

    Szia, kedves Rozi. Benéztem az oldaladra, Non plus ultra receptet keresve találtam ide. Nézegetem a receptjeidet, csodaszép és csudajó minden, amiket eddig olvastam itt! Köszönöm, hogy olvashatom, és csupa jót Neked, ha olvasod, amit írtam! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Judit! Öröm volt olvasni soraid, köszönöm szépen kedves szavaid, nagyon örülök, hogy olvasod a blogjaimat és találsz kedvedre való receptet.Viszont kívánok én is minden jót és látogass meg máskor is!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...