2014. február 3., hétfő

Ribizli,eper és málna szörp hidegen





2 kg gyümölcsöt megmosunk, lecsepegtetjük. A ribizlit leszemezzük ,össze turmixoljuk, ráhintünk 1 dkg citromsót,1 dkg szalicilt, összekavarjuk.
Rátöltünk 3 l hideg vizet és 24 órára hűvös helyre tesszük. Másnap gézen, nyomkodás nélkül lecsepegtetjük a levet, hozzáadunk 4 kg cukrot és újabb 48 órára hűvös helyre tesszük, közben sokszor felkavarjuk. Amikor a cukor felolvadt üvegekbe töltjük és dugaszoljuk.

7 liter finom szörp lesz ebből az adagból, amely felbontva sem romlik meg, évekig eláll és tökéletesen megőrzi a friss gyümölcs aromáját .


16 megjegyzés:

  1. A szalicil a vérben sokáig kimutatható, rombolja a központi idegrendszert, a nyálkahártyát, a veséket és csökkenti a vérnyomást és bélvérzést okoz. Mellesleg rákkeltő is. Épp ideje volt, hogy a kiskereskedelmi forgalmazását is megtiltsák.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így igaz ! A lekvárokat is csak megfelelő mennyiségü cukorral kell,és addig kell főzni,míg nem lessz folyós állagu.Nem kell semmibe tartósító szer,csak a megfelelő mennyiségű cukor. Vannak befőttek,mint a körte, a barack,azokhoz egy kis citromsót.

      Törlés
    2. akkor te ne szedj aszpirimt se ;)

      Törlés
  2. Kedves szakértő!
    Én is tisztában vagyok a szalicil használatáról,de ha nyersen szeretném tartósítani a szörpöket,hogyan lehet megoldani,mert ha felfőzöm oda a vitamintartalma,akkor inkább a szalicil,vagy a nátriumbenzoát.Kíváncsi vagyok Te hogyan tartósítod,ha elárulod lehet én is úgy készítem ezután.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Fery!

    Nem értem az írásod, így válaszolni sem tudok!

    VálaszTörlés
  4. A cukor ártalmasabb a szalicilnál

    VálaszTörlés
  5. Válaszok
    1. Megköszönném ha leírnád, hogyan használod és egyéb tartósításhoz is megfelel?

      Törlés
  6. Kedves Mindenki!
    Most olvastam a receptet és a hozzászólásokat!
    1.) Aki egészségesen szeretne étkezni, ne akarjon szörpöket inni!
    2.) Ha valaki nem kíván cukrot fogyasztani, az ne egyen semmilyen édességet, mert saját magát veri át!
    3.) Az az édesség ami nem édes, az bűn rossz, így ki kell zárni az étrendből!
    4.) A mesterséges édesítők sokkal ártalmasabbak a cukornál, mégis azért használják, mert nem vált ki túl magas inzulin reakciót a szervezetben. Így a fogyókúrázóknak és a cukorbetegeknek alternatív megoldás, hogy ne keljen az édes ízeket teljesen száműzni az étrendből.

    Ezek után Kedves Rozi, cukorral lehet tartósítani ami nálam azt jelenti, hogy bruttó (héjjal és maggal, pl. lekvároknál)1kg gyümölcshöz 70 dkg cukrot adok. Ha nyersen szeretnék tartósítani szörpit, vagy más gyümölcsöt, akkor ugyan ez az arány, csak ijenkor előre megfőzöm a cukor szirupot és amikor kihűlt, akkor adom hozzá a gyümölcsöt. Illetve úgy is lehet használni teljesen főzés nélkül, hogy a cukrot és a gyümölcsöt rétegenként teszed az üvegbe (meggy, őszibarack, cseresznye, eper, ribizli, stb.), lezárod és amikor már nem látszik a kristályos cukor, onnan számolva még legalább 1 hétig hagyom állni. Én már 15 éve teszek el minden félét és akik kóstolták teljesen el voltak ájulva tőlük.
    Van amikor sós ételt rakok el (pl. székely káposzta), ezekhez nélkülözhetetlen a tartósító szer, de ilyenkor csak Nátrium-benzoátot használok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Intelligens kérdésre intelligens válasz. Jó ilyen párbeszédet olvasni. Köszönöm a tanácsot, én ma készítem.

      Törlés
  7. Helyes.Ha megiszok egy cukros es szaliciles szorpot meg fogok halni attol a "hatalmas"mennyisegu cukortol ami egy pohar szorpben van.Vallalom,legalabb ittam egy jo husitot amibe tudom mit raktam.Egy virsliben szerintem tobb artalmas dolog van.

    VálaszTörlés
  8. Udvozolleg tineret jok vagytok de azert a nagyanyam job volt .(71)

    VálaszTörlés
  9. tartosito szer nelkul uvegbe rakod es utana vizes dunszba kidunsztolod a szekely kaposztaba egyaltalan nem kell tartosito szer csak so es legyalult kaposzta kapor meg csombort az aljara

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...