2021. november 5., péntek

Hagymás szelet

 


 

Hozzávalók 6 személyre:

12 szelet csont nélküli sertéskaraj

5 nagyobb fej hagyma

2 paprika 1 sárga és egy piros

2 cikk fokhagyma

1 evőkanál zsír

1 evőkanál liszt

Fűszerek: só, bors, piros paprika

A karajt szeletekre vágjuk, enyhén kiklopfoljuk, megszórjuk só és bors keverékével.



A hagymát megtisztítjuk és laskára vágjuk, a paprikákat kis csíkokra.


A zsírt egy serpenyőben felhevítjük, és a húsok mindkét oldalát átsütjük, épp csak enyhe kérget kapjon, melegen tartjuk.



 Amikor minden szelet hús átsült, a visszamaradt zsírban a hagymát és paprikát enyhén üvegesre dinszteljük.



 Amikor szép üveges a hagyma, ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, megszórjuk piros fűszerpaprikával, rárakjuk a hússzeleteket, kevés vizet öntünk alá és fedő alatt lassú tűzön pároljuk.

 

Amikor a hús megpuhult, 1 halmozott evőkanál lisztet elsúrolunk hideg vízzel és hozzáöntjük, óvatosan belekeverünk, vagy a lábast megrázogatva hagyjuk, hogy összefőjön.

Köretként krumplipürét készítettem, de lehet rizs, tészta, vagy bármilyen krumpli változata.

 

Megjegyzés: Ezt a receptet Nagynénimtől tanultam a 70-es években, Ö úgy készítette, hogy minden szelet húst lisztbe mártott és úgy sütötte ki, akkor a végén nem kellett lisztes habarás. Nekem mindig beleragadtak a hússzeletek, ezért döntöttem úgy, hogy natúron kisütöm a szeleteket és a végén teszem hozzá a lisztet.

 

6 megjegyzés:

  1. Szuper ötlet, most csinálom! Köszönöm.

    VálaszTörlés
  2. Eddig elkészült, remélem elégedett vagy a recept-el :)

    VálaszTörlés
  3. Én már 2x elkészítettem 1 hét alatt:)
    Nagyon finom,azt mondták.mert én vega vagyok:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ügyes vagy Reni, tudod a férfi szívéhez a gyomrán át vezet az út, amúgy nálunk is nagy kedvenc.

      Törlés
  4. Imádom a hagymásszeletet , én általában marha , növendék vagy borjú húsból készitem . Nagymamám is lisztbe forgatta a szeleteket , de nekem is beleragad és én is úgy készitem ahogy te irtad , az egyedüli különbség , nem teszek paprikát . Nagymama hagymás rostélyosnak hivta ezt az ételt !

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...