2020. március 24., kedd

Lekváros derelye vagy barátfüle




Hozzávalók a metélttésztához:

3 tojás
30 dkg liszt
Só, szilvalekvár
15 dkg zsemlemorzsa
2 evőkanál vaj vagy zsiradék
Őrölt fahéj, cukor

A lisztet gyúródeszkára szitáljuk, közepébe krátert készítünk. A tojásokat kevés sóval felverjük, majd a kráterbe öntjük. Kanál segítségével összedolgozzuk. Ha kisebbek a tojások és nem veszik fel a lisztet, tegyünk hozzá kevés vizet. A tésztát jól kigyúrjuk, keménynek, de jól gyúrhatónak kell lennie. Amikor jól kigyúrtuk, letakarva negyedóráig pihentetjük. Régebb a tésztát két részre vettem, felgyúrtam és laskanyújtóval két levélre nyújtottam, egyik levélre lekvárcsomókat raktam a másik levéllel befedtem, és a lekvárcsomók között kézzel lenyomkodtam aztán derelyevágóval négyszögekre vágtam.
Most könnyebb laskanyújtóval csíkokra nyújtottam, az egyik oldalára körülbelül három cm-es távolságra lekvárcsomókat raktam és a másik felével beborítottam és a lekvárcsomók között jól lenyomkodtam, majd derelye vágóval négyszögekre vágtam.



Sós vízben kifőzzük.
Zsemlemorzsát szép rózsaszínűre megpirítjuk a vajon, hozzáteszünk cukrot és fahéjat ízlés szerint, összekeverjük és beleforgatjuk a kifőtt derelyéket.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...