2017. október 15., vasárnap

Bagett házilag




Mostanában kedvet kaptam a bagett sütéshez, egyik nap az utcán hazajövet egy csoport gyerek vadrucákat etettek a Maroson, olyan jól csipegették, a finom friss ropogós bagettet, hogy én megkívántam, hazajövet rögtön hozzá is fogtam. Elővettem 1 kg lisztet, gyorsan elő tésztát készítettem hozzádagasztottam a többi lisztet, formáztam, sütöttem és este felé már mi is csipegettük a finom friss bagettet. Azóta már többször sütöttem, formám sincsen, de megoldottam, hol sütőpapírral választottam el, hogy ne ragadjanak össze, hol sütőzacskóba tettem, így is úgyis jó lett, de most jöjjön a recept.

Elő tészta:  

30 dkg liszt
2,5 dl langyos víz
1 mokkás kanál cukor
25 g friss élesztő

A lisztet tálba szitáltam, az élesztőt elkevertem a langyos vízben feloldott cukorral, és a liszthez öntve, fakanállal nokedli sűrűségűre kevertem. Letakarva hagytam, amíg jól felnő, legjobb este elkészíteni és reggelig hagyni, de most sürgős volt.
Amikor az élesztő jól felnőtt hozzátettem 70 dkg lisztet, 3,5 dl langyos vízben feloldott 15 g sót és jól kidagasztottam. Szobahőmérsékleten hagytam duplájára kelni. Amikor felkelt, kitettem munkalapra, kivettem a tésztából 20 dkg-ot a további sütéshez elő tészta helyett.

A megmaradt tésztát négy részre vágtam, ovális alakúra nyomkodtam és bagett alakúra formáztam.
Ha sütőzacskóba tettem, kettőt egy zacskóba, hagytam duplájára kelni, majd éles pengével bevágtam a tésztát, vizet spricceltem a zacskóba és a zacskó szádát a tészta alá hajtottam.





Ha sütőpapírral bélelt tepsibe rakom, a sütőpapírt felhúzom a bagettek között hogy ne érjenek össze, hagyom kelni, mikor láthatólag megemelkedett a tészta éles pengével bevágom, a sütőt előmelegítem, 230 fokra egy tepsibe vizet teszek, hogy gőz képződjön és szép aranybarnára sütöm. A sütőből kivéve vízzel lespriccelem és konyharuhával letakarva hagyom kihűlni.




A következő sütésnél a félretett 20 dkg tésztát beáztatom 2 dl langyos vízbe, hozzáteszek, 20 dkg lisztet hagyom felnőni, amikor felkelt hozzáteszek 80 dkg lisztet, 2 dl langyos vizet amiben feloldok 15 g sót és egy dl vízben feloldott 10 g élesztőt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...