2015. november 27., péntek

Olajos pityóka vagy krumplisaláta


Hozzávalók:
1 kg közepes pityóka- krumpli
2 fej lilahagyma
2 evőkanál ecet
1 dl étolaj
Só, bors

A megmosott pityókát héjában megfőzzük, megtisztítjuk, és karikára vágjuk, egy nagyobb tálba tesszük.
A hagymát megtisztítjuk, és azt is felkarikázzuk, majd a pityókához adjuk. Megszórjuk frissen őrölt borssal, ízlés szerint sózzuk, meglocsoljuk az ecettel és olajjal és alaposan összeforgatjuk.



Ezt a változatot a régebbi időkben, csak így is tálalták, böjtös időben is készítették, bármikor könnyen összedobható, köretnek és salátának is kiváló.

Létezik tojásos változata is, amikor a krumplihoz főtt tojást teszünk, én ehhez az adaghoz 4 főtt tojást félbevágtam és szeleteltem, majd a krumplihoz forgattam. Egy - két szelet télire eltett gogost ( paradicsompaprika) szeleteltem hozzá.


Fűszeres húsok és halételek mellé kiválóan alkalmas, de így is kiváló.

Én most kukoricadarában sült halat tálaltam hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...