2015. május 20., szerda

Tehéntúró készítése házilag



Elkészítés:

Tegyük a forralatlan tejet egy zománcozott edénybe, szobahőmérsékleten hagyjuk megaludni. 1-2 nap alatt megalszik, ha hamarabb szeretnénk megaltatni, elősegíthetjük, ha hozzákeverünk egy kis tejfölét vagy joghurtot.

Amikor jól összeállt, leszedjük róla a tejfölt, de hagyhatjuk is akkor zsírosabb lesz a túrónk, gyenge tűzön, lassan felmelegítjük (nem forraljuk fel) időnként óvatosan kanállal összeforgatjuk, hogy mindenhol érje a meleg, és hagyjuk, amíg a fehérje kicsapódik.


Ekkor öntsük egy vászon vagy gézkendővel bélelt szűrőbe és hagyjuk, amíg a savó lecsöpög, majd szorítsuk kicsit össze a kendőt, hogy eltávolítsuk az összes savót.




Egyszerűbben is készíthetünk túrót, nem kell megaltatni a tejet, csupán felmelegíteni és minden literhez 2 kanál ecetet belecsorgatni. Óvatosan belekavarunk, hogy mindenhová eljusson az ecet, majd hagyjuk állni, amíg a savó kicsapódik.
Tovább úgy járunk el, mint az előző receptnél.

Tapasztalatom alapján nekem 3 liter tejből lesz 50 dkg túró.

2 megjegyzés:

  1. Ezek szerint nyáron tűző napra nem lehet kitenni a tejet, ugye? Meg kell vátni, míg szobahőmérsékleten megalszik...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Timi!
      Én nem próbáltam napra tenni,ezért nem tudok semmit mondani, leggyakrabban készítem a másik változatot amikor nem altatom meg a tejet csak összefuttatom ecettel vagy citromlével,én jobban szeretem, egy finom selymes,édeskés túrót kapok,amit inkább süteményekhez használok fel,ha elér odáig,mert legtöbbször frissen elfogy.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...