2015. május 20., szerda

Tehéntúró készítése házilag



Elkészítés:

Tegyük a forralatlan tejet egy zománcozott edénybe, szobahőmérsékleten hagyjuk megaludni. 1-2 nap alatt megalszik, ha hamarabb szeretnénk megaltatni, elősegíthetjük, ha hozzákeverünk egy kis tejfölét vagy joghurtot.

Amikor jól összeállt, leszedjük róla a tejfölt, de hagyhatjuk is akkor zsírosabb lesz a túrónk, gyenge tűzön, lassan felmelegítjük (nem forraljuk fel) időnként óvatosan kanállal összeforgatjuk, hogy mindenhol érje a meleg, és hagyjuk, amíg a fehérje kicsapódik.


Ekkor öntsük egy vászon vagy gézkendővel bélelt szűrőbe és hagyjuk, amíg a savó lecsöpög, majd szorítsuk kicsit össze a kendőt, hogy eltávolítsuk az összes savót.




Egyszerűbben is készíthetünk túrót, nem kell megaltatni a tejet, csupán felmelegíteni és minden literhez 2 kanál ecetet belecsorgatni. Óvatosan belekavarunk, hogy mindenhová eljusson az ecet, majd hagyjuk állni, amíg a savó kicsapódik.
Tovább úgy járunk el, mint az előző receptnél.

Tapasztalatom alapján nekem 3 liter tejből lesz 50 dkg túró.

6 megjegyzés:

  1. Ezek szerint nyáron tűző napra nem lehet kitenni a tejet, ugye? Meg kell vátni, míg szobahőmérsékleten megalszik...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Timi!
      Én nem próbáltam napra tenni,ezért nem tudok semmit mondani, leggyakrabban készítem a másik változatot amikor nem altatom meg a tejet csak összefuttatom ecettel vagy citromlével,én jobban szeretem, egy finom selymes,édeskés túrót kapok,amit inkább süteményekhez használok fel,ha elér odáig,mert legtöbbször frissen elfogy.

      Törlés
  2. Napon "érlelve" minden további nékül gyorsul az eljárás. Én egy nagy (15 l) lábosban készítek joghurtot nyáron; joghurtkészítéshez 30-40 °C kell. Ja, csak néja ottfelejtem, a Nap tűz, s mire észreveszem, már túljutott a fermentáción, s szépen összeállt túróvá. (60-70 °C) A fedő már tűzforró, a joghurtomnak annyi, ilyenkor megvárom, míg befejeződik a folyamat - este visszahűl, reggel szűrés és kész. Én a savót picit megsózva, hűtve iszom. Tekintettel a hőmérsékletre, az alvadási folyamat is igen gyors, tehát ha direkt túrót akarok, akkor reggel kiteszem a Napra, nem keverek hozzá (oltásnak) joghurtot. Estére kész, mint fenn.
    Ha véletlenül befelhősödik, na és? Akkor akár több napigis elvan, csak lassabban lesz joghurt, vagy aludttej - a lényeg, hogy végre savanyodjon már meg a tej. És ha már nem tűz annyia a Nap, nos ekkor tényleg fel lehet tenni melegíteni, szép lassan, és ekkor áll össze túróvá.

    VálaszTörlés
  3. Hogyan lehet pasztörizált tejből (bolti) túrót készíteni? Joghurtot bele?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erre nem tudok válaszolni, én kimondottan csak házi tejből szoktam készíteni.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...