2018. január 28., vasárnap

Mátrai borzaska



Hozzávalók:

8 szelet sertéskaraj (lehet csirke vagy pulykamell)
4 evőkanál liszt
2 tojás
4 nagyobb krumpli
Fűszerek: só, bors, fűszerpaprika.
5-7 gerezd fokhagyma
2 dl tejföl
15 dkg reszelt sajt
Olaj a kisütéshez

A húst felszeleteljük, a szeleteket nem túl vékonyra kiklopfoljuk, megszórjuk, só, bors paprika keverékével. Fokhagymatörőn átnyomunk 3 gerezd fokhagymát, kicsit megsózzuk, fehéredésig keverjük, hozzáadunk kevés forró vizet, épp hogy ellepje és 3 evőkanál olajat. Ezzel a fokhagymás keverékkel bekenjük a hősszeleteket, egymásra rakjuk és állni hagyjuk.

A krumplit nagy lyukú reszelőn, lereszeljük.  Azért a nagy lyukún mert szebb, borzasabb lesz a szelet.
Megsózzuk és hagyjuk állni, amíg levet ereszt, amikor levet ereszt kissé kinyomkodjuk. megszórjuk borssal, hozzáadjuk a felvert tojásokat, és a lisztet. Összekeverjük, olyan kell, legyen az állaga, mint a tócsni vagy lapcsánka.
A hússzeleteket lisztbe forgatjuk, majd a krumplis masszába. Forró bő olajban, közepes tűznél aranysárgára sütjük.

Amíg sül a hús a tejfölben elkeverünk 4 nagyobb gerezd pépesített fokhagymát és ízlés szerint sózzuk.
A sajtot lereszeljük. A kisült hússzeletekre kanalazzunk a fokhagymás tejfölből, majd bőven szórjuk meg reszelt sajttal. Én megszórtam reszelt sajttal, a fokhagymás tejfölt kis tálkába mellé tettem, nem mindenki bírja, szereti a fokhagymát.
Krumplipürével tálaltam, de lehet más köret is. ízlés szerint.


Egy másik alkalomra készült, itt szalmakrumplival tálaltam, és rákentem a fokhagymás tejfölt.



Megjegyzés: Rámelegíthetjük a sajtot, akkor a hússzeleteket tepsibe rakjuk, megkenjük a fokhagymás tejföllel, rászórjuk a sajtot és sütőbe tesszük, felső sütéssel, épp csak amíg a sajt megolvad.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...