2016. augusztus 22., hétfő

Zöldpaszuly (bab) télire zöldségesen


Hozzávalók:

1 kg paszuly
2 közepes sárgarépa
1 nagy fej hagyma
1 kaliforniai paprika
1 szál zeller zöld
Só ízlés szerint

A zöldpaszulyt megmossuk, tetszés szerinti darabokra vágjuk.
A többi zöldséget is megvágjuk, ahogy szoktuk a levesbe tenni.
Egy lábosba beletesszük a zöldpaszuly felét, rárakjuk a felvágott zöldségeket, betakarjuk a zöldpaszuly másik felével, majd felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje. Én minden liter vízhez egy evőkanál sót teszek. Lefedve nem egészen puhára megfőzzük, nem kell kevergetni. Hozzátesszük az apróra megvágott zeller zöldet, most összekeverjük, hogy mindenhová jusson zöldség és forrón üvegekbe szedjük, felöntjük a saját főző levével, késhegynyi tartósítószert szórunk rá és ledugaszoljuk. Nagy edénybe raktam, felöntöttem meleg vízzel és a forrástól számítva még tíz percet dunsztoltam, úgy forrón az edényt letakartam és hagytam kihűlni. Akitől kaptam a receptet, nem szokott tartósítószert tenni rá, új tetőt használ mindig és jól kidunsztolja. Én is két üvegen megpróbáltam, többet nem mertem, mert 4 kg paszulyból készítettem és sajnáltam volna, ha kárba megy. Majd elmondom, hogyan áll meg tartósítószer nélkül.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...