2015. november 27., péntek

Körbe-körbe, sült krumpli



Ezt a receptet egyik főzős műsorba hozta valaki, rögtön tudtam, hogy én is el fogom készíteni, annyira jól nézett ki.
Kicsit eltértem a recepttől, mert ott csak a krumpli és hagyma volt, én elképzeltem még a krumpli közé, jó húsos bacon szalonnát és sajtot. Így is készítettem, Isteni volt az illata, amíg készült, és a végeredmény egy nagyon finom sült krumpli, amit nem lehet abbahagyni, úgy eteti magát.
Eredeti recept Innen

Most jöjjön a recept, ahogy én készítettem.

Hozzávalók:

8 nagyobb krumpli
Bacon szalonna
Sajt, én dáliát használtam
Vaj
1 nagyobb vagy két közepes fej hagyma
Só, bors
Zsír a tepsi kikenéséhez

A krumplit mosás után megpucoljuk, újra megmossuk, és vékonyra felszeleteljük.(2mm)
A bacon szalonnát és a sajtot is felszeleteljük, kisebb szeletekre vágjuk, mint a krumplit.
A hagymát megtisztítjuk, és karikákra vágjuk, ha nagyobb félbevágjuk.
Egy kerek sütőformát kikenünk zsírral, beleállítjuk a krumpli szeleteket, kicsit megdöntve, minden két krumpli közé teszünk sorban szalonna, sajt és hagyma karikákból.


A tetejét sózzuk, borsozzuk, és vékony vajdarabkákat rakunk rá.


 220 fokos sütőben 50 percig sütjük, akkor már szép piros, kivesszük a sütőből, megszórjuk reszelt sajttal, visszatesszük, és még sütjük, amíg a sajt szépen rápirul.


4 megjegyzés:

  1. A szekely konyhanal jobb nincsen

    VálaszTörlés
  2. a mi szekely konyhanknal jobb nincsen

    VálaszTörlés
  3. Nagyon varom h.megkeszitsem, isteni otlet!!!

    VálaszTörlés
  4. Elkészítettem, nagyon finom és csak ajánlani tudom mindenkinek.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...